Sivut

lauantai 12. maaliskuuta 2022

Tuotteen, tilan tai palvelun suunnittelu ja valmistaminen

 Visualistin työkuva: Cubuksessa on nimetty aluevisu, mutta se on sellainen joka käy myymälässä vain joskus todella harvoin, joten omaan päivääni kuuluu paljon visualistin tehtäviä. Visuaaliseen työhön kuuluu esimerkiksi:

  • Esillepanojen tekeminen ja ylläpito
  • Myymälän ulkonäkö ja kunnossapito
  • Lisämyynnin tuottaminen
  • Instagramin ylläpitäminen
  • Tuotteiden kuvaus ja muokkaus
  • Mallinukkejen pukeminen ja asettelu 

  • Visualistin päivä alkaa sillä että pidän huolen yleissiisteydestä, eli putsata kassa-alue ja pukukopit. Sen jälkeen katson onko minulle määrätty päivän tehtäviä ja jos ei ole niin alan omatoimisesti laittamaan täyttöjä tai muita kuormasta tulleita tuotteita jos ne ovat sellaisia joita saa laittaa. Alkuviikosta on helpompi laittaa visu juttuja koska silloin on vähemmän ruuhkaa kuin loppuviikosta.


    Myymälän pohjapiirros:




    Cubuksen pohjapiirros on yksinkertainen ja helppokulkuinen, se on vaivaton ympäristö kulkea ja sitä käydessä läpi löytää kaikkea muuta kiinnostavaa.
    Cubuksen esillepano alueet ovat: a-alue, jossa on kaikki naisten uutuudet ja basic tuotteet ja merinovilla vaatteet ja suositut farkkumme. A-alueessa saattaa olla myös kamppanjan mukana olevat assa tuotteet jotka ovat esim sukat taikka alusvaatteet. sitten on myymälän keskialue jossa on naisten pyjamaa ja ale tuotteet ja toisella puolella on alusvaateetteet ja asusteet. loppu osassa sit on lasten alue joka puolittuu isoihi (92-128cm)ja pieniin(134-170cm) lapsiin. kyseisellä alueella on myös lasten asusteita ja alusvaatteet.

    3 esillepano aluetta: 

    Merinovilla alue: vaatteet täytyy kaikki henkaroida puisiin henkareihin ja laittaa sen mukaan miten se on ohjeistettu. Vaaleesta tummaan.
    Farkku alue: kaksi eri viikkaustapaa alemmat farkut viikataan lappu edellä viikkauspöydällä. seinillä olevat farkut muovi henkareilla tai sitten nipsuilla.
    Alusvaate alue:  meillä on oma tapa kääntää rintaliivien olkaimet oikeinpäin.

    Alueet eroavat toisistaan materiaaliltaan, pesutavoiltaan sekä käyttötarkoituksena.
    Alueiden ulkonäön vaihtaminen riippuu todella paljon siitä kuinka usein meille on tulossa uutuuksia ja että vaihdetaanko alueiden paikkoja muualle. 
    Meillä cubuksella käytetään graafisia materiaaleja aika paljon. Julisteet, hintakyltit ja lattia tarrat ovat graafisia materiaaleja. Julisteita meillä on a-alueella esim mallinukkejen takana ja seinissä ylhäällä. Rekeissä meillä on myös hintakyltit jotka saavat myymälään yksinkertaisen ja kivan tyylin. Cubuksessa valaistus on tärkeä asia koska jos valotus on huono se ei houkuttelisi asiakkaita. Meillä cubuksessa on spottivaloja jotka välillä vaihtavat väriä hieman kylmemmiksi ja osoittaa erisuuntaan.
    Esillepanon apuvälineinä meillä on t-rekkejä, boodiumia, mallinuket ovat hyvä apuväline ku siinä näkee miltä tuote näyttäisi päällä, seinässä olevia piikkejä joihin saa nätisti henkaroituja vaatteita. 

    LASTEN PUOLELLE RAKENETTU PYJAMASETTI BOODIUM:








    (lisää tähän myös asustejuttu)

    Meillä myymälässä on todella hyvä yhteishenki ja kaikki tulevat todella hyvin toimeen toistensa kanssa!
    Hyvä asia kuitenkin on että silti saa paljon tehdä kaikkea itsenäisesti, toki jos tarvitsee apua tai neuvoa jonkun asian suhteen sitä aina saadaan toisiltamme. Minusta on tärkeä kommunikoida työkavereiden kanssa ja ilmoittaa heille oleelliset asiat mitä päivänmittaan on käynyt ja että mitä olet tehnyt vaikka, jotta muutokset eivät tule yllättäin ja muutkin ovat tietoisia mitä myymälässä on tapahtunut. 
    Yhteistyö tehtäviin kuuluu esim:
    • uuden oppimisessa ja neuvomisessa
    • Esillepanojen rakentamisessa
    • siivoamisessa

    myymälässä syntyy erillaisia jätteitä ja niitä ovat esim:

    • Patterit
    • paperi
    • muovi
    • kartonki
    • pullot ja tölkit
    • sekajäte
    Yritämme kierrättää parhaamme mukaa ja luokitelluihin roskiin.
    erittelemme pahvit sekä muovit toisistaan ja yritys voisi enemmän huomioida siihen ehkä että tilaa laajempia kuormia ja on käyttämättä kertakäyttö astioita.



    MYYMÄLÄNSKANNAUS

    myymälä on yksinkertainen ja siisti kun astuu sisälle, julkisivu on todella moderninen ja uudenlainen. myymälästä ei löydy näyteikkunaa, myymälässä on mallinuket ja juliste astuessaan sisään.

    Sisääntuloalue ei ole niinkään tilava tai avara, riippuu asiakkaan näkökulmasta. A-alueen esillepano on todella siisti ja puoleensa vetävä. Teemana on huomattavasti nuorekas, uudenlaiset trendit sekä värit.

    Eri pääntiet












    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti